RSS Besleme

METİN DEMİRALAY’A SORDUK:

Metin Demiralay 1968 yılında Isparta’da doğdu ve İstanbul’da yaşıyor.

Klişe olmuş sorudan başlayalım. Size göre kısaca fotoğraf nedir?

 

– Fotoğraf, kimse bunu itiraf etmesede yalnızlığını ki bunun içinde dünyayada ki tüm yaşananalara olan isyanını da katarak verdiğin cevaptan ibarettir.

 
Kaç yıldır aktif olarak fotoğrafın içinde yer alıyorsunuz?

 

– Sorunun cevabı 3-4 yıl ama bide bana sor.

Çektiğiniz bir fotoğrafın ”iyi” olduğunu nasıl anlıyorsunuz?

 

– Daha iyi bir fotoğraf çekemedim maalesef.

Daha çok fotoğrafın hangi dalıyla ilgileniyorsunuz?

 

– Sanırım kurgu bana çok daha fazla haz veriyor, kafamdakileri aktarmanın en güzel yolu olduğunu düşünüyorum.

Gününüzün ne kadarını fotoğrafa ayırıyorsunuz?

 

– Her anımı fotoğrafla geçiriyorum aslında bir şekilde.

Çektiğiniz bir fotoğrafın ”iyi” olduğunu nasıl anlıyorsunuz?

 

– Anlamıyorum aslında benim iyi dediklerim insanlar tarafından beğenilmiyor ve  buda idare eder dediklerim beğeni alıyor bende bi terslik var sanırım.

Fotoğrafın içine para konusu girince, sanat yönünden bir azalma oluyor mu?

 

– Sanatsal olarak soruyorsanız ben sanatçı değilim ama düşüncem o ki soyut düşüncelerin somutlaştırılmasının ölçüsü ve değerlendirilmesi asla parayla alakalı olmamalı.

Fotoğraf ne kadar doğruları gösterir yansıtır?

 

Fotoğrafçının doğrusu neyse fotoğrafta o kadar yansıtır.

 

Fotoğrafa resim diyenler olunca tepkiniz ne oluyor?

 

– İnsanların sevdiği bi şeye ne dediği beni çokta incitmez ben beğeniye bakarım.

 

Digital fotoğrafçılığın, fotoğraf üzerindeki etkisi hakkında düşünceleriniz nelerdir?

 

– Buna analog çalışan insanların cevabını tahmin ediyorum ve inanın dijital olması fotoğrafın önemini bir kez daha insanların aklına sokmak açısından ve fotoğrafın önemi açısında faydası olduğunu düşünüyorum. (buda en kısa cevap)

 

Son on yıl içerisinde insanların fotoğrafa bakış açısı ne derece değişti?

 

– Çok değiştiğine inanıyorum bir kere hayatımıza bir şekilde girmeyi başardı bu cep telefonuyla bile olsa artık insanlar fotoğrafçılara bağımlı değil kendi fotoğraflarını çekebiliyor artık ve fotoğrafa bu ilgi arttıkça iyi fotoğrafın da değerlendiğine inanıyorum.

 

 

 

Eser üretenler genelde bu cümleyi kamuoyu ile paylaşmasalar da sizin “çektiklerim içinde en çok beğendiğim budur” dediğiniz bir fotoğraf var mı?

 

– Öyle bir şey yok henüz kafamdaki fotoğrafları malesef makineme aktaramıyorum. Bu ya benim sorunum ya da öğrenmem gereken çok şey var.

 

Fotoğraf konusunda zamanında sizin elinizden tutan hocam dediğiniz ve sizinde şimdi yetiştirdiğiniz, yardım ettiğiniz insanlar var mı ?

 

– Hayır olmadı ben yeni başlayanlara yardımcı olmaya çalışıyorum ama bir yandan da istemiyorum bunu yapmayı çünkü yönlendirmek onlara haksızlık olur ben fotoğrafçının zaten kendi hayatı çerçevesinde duygularını sadece kendisinin aktarmasının çok daha doğru bir yöntem olacağını düşünüyorum.

 

Fotoğraf dünyasının nankör bir dünya olduğunu söyleyenler var sizin bu konuda ki görüşleriniz neler?

 

– Hayat böyle be zaten değil mi!

 

 

About Barış KAYKUSUZ

Barış Kaykusuz gazeteci (foto muhabiri - muhabir). Üniversite eğitimini Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde tamamladı. Eğitimi sırasında Gazi Üniversitesi Fotoğrafçılık Kulübü Topluluğu başkanlığı yaptı. Bu süreçte birçok fotoğraf, kısa film ve belgesel projeleri gerçekleştirdi. Sırasıyla; Hürriyet Gazetesi'nde stajyer kent muhabirliği, Anadolu Ajansı’nda stajyer foto muhabirliği, Akşam Gazetesi’nde foto muhabirliği, Habertürk Gazetesi'nde kent muhabirliği, Gazete 5 haber sitesinde editörlük yaptı. Şuan Büyükşehir Basın Bürosu'nda foto muhabiri olarak görev yapmaktadır. http://about.me/bariskaykusuz/ http://twitter.com/bariskaykusuz/ https://bariskaykusuz.wordpress.com/ http://www.facebook.com/photojournalismtr http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography

Yorum bırakın